Wednesday, December 24, 2008

MaTrIcUlAtIoN mY HeAvEn In My LiFe...

macam x aci plak x cte pasal matrix life gie...
salam..

memang syok.. first time dapat tau gie dapat matrix ialah melalui sms.. masa tu pagi gile.. tetiba encik talib(ayah gie la tu..).. kejut gie.. terpisat2 ar gi bgn.. ayah terus hulur surat khabar ngan henpon.. pelik gak.. nak bagi henpon jadi hadiah abih spm ke... terpinge2 pandang ayah time tu.. dah ar ngantuk.. malam tu tido lewat.. hehe.. nengok cite seram ngan puan sri liza(mak gie) .. mak ngan gie memang sekepala... best.. hehe.. ayah pun cakap kat gie yang kptusan matrix dah kuar.. pastu kat surat khabar tu ade no sms die.. gie pon tak tau dapat ke x.. yela spm pon bukan bagus sgt.. 6a je.. dngn air liur basi tekanla.. tit2.. nokia ayah bebunyik...dup dap2 jntung gie.. ayah pon excited gak... hehe.. sekali die kate salah isi no ic.. haha.. hampeh tul.. pastu cubela lagi... sampai je sms die kate gie dapat kat kolej matrikulasi negeri sembilan.. hehe.. sebelah sekolah lame je(TMS LA TU)... bangge gile ayah time tuh.. hehe... macam2 la ayah ni.. tu blum masuk u lagi...



ingat lagi mase first dapat dorm kat KMNS.. excited.. hehe dapat katil tepi tingkap.. pastu meja sorang satu..ade lampu meja lak tu... yela kat asrama kan sume nye kongsi sokmo... gie orang kedua sampai kat dalam bilik... no bilik gie C1.2.5.. takot gak time tu.. takut dapat roomate yang kureng.. susah tau nak blaja klu dapat rumate lagu tu... gie pon kenal la dgn rumet sorang ni.. name die shai.. pastu dah lame borak2 kitorang pon tetidoo...zzzzz... tetiba gie tersedar... ade orang masuk .. debar gak.. manela tau.. pencurik ke.. yela ade ke patut min jenguk2 macam penyamun je.. hehe.. ape ar.. tetiba dak tu masuk.. rupenyer name budak tu hajar.. kami pon bersalaman .. shai x leh cite ar dah keroh dah .. tido mati ar kate kan... hehe.. mase tu muke hajar nampak sangat gementar beliau...haha.. lawak nyer...senyum pon macam nak hadap cikgu disiplin je... pastu hajar meng hilangkan diri... maybe jumpe ayah die kot... pastu aku pon sambung ar bermimpi balik... ...krohhh(aku x keroh cam tu tau..tu shai je..haha)zzz.. tetiba aku dengar sore bebudak.. aku pon terjage balik ingat kan anak sape ar yang terbiar sampai masuk bilik aku ni kan... tetiba aku nampak mak org .. tgh angkat bag.. and then ade ar minah sorang nih.. masuk.. rumaet last ku.. aku pon buat muke malu2 kucen gitu pgi salm mak die ngan die sekali.. shai?? tah ar .. aku rase die tido g kot.. kuat tido betol budak ni...name die ni fatihah.. dan boleh panggil tiah je...hehe.. pastu aku sambung tido balek...zzzz... pastu bingit ku rasakan.. ish banyak sungguh gangguan kan...aku pon dgn muke toye.. bangun rupenye rumate ku sedang berkenalan antara satu sama laen... sejak dari hari tu kitorang selalui bersame... makan .. bace majalah.. pegi koop, kuar outhing, pegi ulu bendul, pegi tandas, pegi mandi , tido, study, nak dikatekan .. sume same2 la.... ish rindunyer keadaan tu yek... Aktivity yang paling prominent gie penah buat ngan diorang adela.. setiap hari jumaat.. time muslim pegi solat jumaat kitorang bagi rezeki kat akak cc.. main fs la..haha mase ni bebudak 3 org ni ajar gie camne nak main internet.. hasilnye skrang.. ha!! blog sendiri..hehe.. tah pape tah... best tau mase tu macam x rase malas je nak balik matrix.. yela.. kite ade org yang tersayang kat sane kan...ni peribadi2 rumate guaa



HAJAR: beliau ni.. lawak.. selalu buat lawak pandai... hehe.. suke borak ngan die .. lebih terbuke... hehe.. nak hilangkan stress.... pegi kat dia pastu geletek die puas2.. lepas tu hilang ar tension...haha...tapi gatal die boleh tahan gak..nampak je "alim".. tapi ish .. x tau nak cite.. warne kesukaan warne hijau.. pastu die suke ngan sebarang bende melibatkan katak... pelik tul... skrang ni die kat upm amek kos biotechnolgy.. tercapai cite2 die... nak amk kos ni...



SHAI: ni budak ni asal selangor... manje sangat.. adoyai.. dah berpunye time kat matrix dulu.. hehe.. suke buat sore budak2.. pening aku... hehe tapi dia orait.. tabiat die suke keroh time tido+ ngigau... hehe shai2..warne kesukaan warne biru.. die nila sourse aku dapat kan lagu2 yang best2 thank shai... pastu die ade patong spongebob..besar ooo.. skarang die amek civil enggineering kat UMP... jadi ir ar...hehe...



TIAH: dak ni pelik sikit... hehe..m ramai peminat ni.. tapi jgn kaco die ni mawar berduri tau...lawa..pastu lembut je orgnye...tapi ngan kitorang ganas cam HULK... cis .. die ni suke beli makanan tapi suruh org abiskan... pelik2... aku ar paling bab ngabiskan makanan org ni...hehe..warna kesukaan kuning...segala yang kuning tu die suke..sampai naik juling mate aku tgk tempat die.. penuh dgn kekuningan same cam otak die...skarng amek medic kat mesir...



terngiang2.... masa kitorang nak berpisah hari tu.. isk...hajar nangis... tapi yang gie harapkan... satu hari nanti kite akan berjumpe...dan akan berjaya bersama2...

fighting!!!!!!

-gee-

2 comments:

  1. salam my luvly rumate..
    isk33x... sebak aku bc cite ko ni.. sediyh ooo...
    xdpt nk dscribe cmne la prasaan aku..(T_T)

    moge kite sume brjaya capai cita2 msg2.. amiinn..

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template