Friday, October 26, 2012

EiDuL AdHa Ke 5 Di KelAnTan

Assalamualaikum..

masuk tahun ni dah 5 tahun aku x raya haji kat rumah

3 hari lepas, mak aku mesej
'AKAK RAYA KAT MANA TAHUN NI?'
seakan-akan mengharapkan aku balik..
tapi x mungkin..
(maaf yer mak..)
tempoh cuti yang sangat terhad menyukarkan lagi keadaan..

malam tadi ayah dan adik lelaki aku telefon..
mengucapkan SELAMAT HARI RAYA untuk aku..
sekurang-kurangnya diaorang ingat kat aku kan??

roomate aku 2 hari lepas dah  balik..
takkan lah org dah berteman hidup x balik kan..
suami beliau jemput dari JOHOR..
tinggallah aku seorang kat bilik nih..
(dengan harapan dia teringat nak bawa biskut raya untuk aku-suami dia jual kuih raya..hihihi~~)

malam tadi bilik aku diketuk bertalu2..
tok2..senyap..tok2..
bergegas aku buka pintu bilik..
dalam hati siapa lagi kawan aku yang tinggal
dalam fikiran.. Y? (satu2nya kawan non muslim yang aku rapat..BAIK~~)
anggapan aku meleset..
rupanya kawan depan bilik..dengan mata agak bengkak..
"gee.. farah balik ea.. saya nak tumpang tidur kat bilik boleh.."
aku x kisah..lagi aku suka.. ada teman.. ^^
sepatutnya beliau balik malam tadi.. tapi disebabkan bas beliau delay..(HMM)
pukul 12 tghmalam baru ade bas..
mak beliau x kasi balik..dgn keadaan hujan lebat..
biasalah.. risaunya mak, lagi2 syarikat bas berikut selalu terlibat dalam kecelakaan

petang ini selepas JUMAAT..
aku dan kawan2 dari asrama NURANI(jauh sikit dari asrama aku..)
akan beraya di rumah kawan2 yang tinggal di Lelantan..
Raya di sini lebih meriah..
inilah kelebihan negeri cik siti wan kembang ni..^^

SELAMAT HARI RAYA

-GEE-



1 comments:

  1. awk asal mn?belajar kat ner?

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template