Thursday, April 12, 2012

IkAt GiGi????

6 comments
ape tu??
x mungkin korang x tau ape tu braces kan???kan??
kot gigi yang tak lawa tu dentist dok ikat gigi korang ngan besikan2??
aku skang dok tungkus lumus menyiap kan mendealah ni sebagai requirement aku..
sakit wooo~~ tangan rasa cam @$%@@!!!
dawai die.. wowo!!! keras cam kabel tmnet tuh.. adoi~~

ade dua jenis tau.. braces ni..
ade yang boleh tanggal.. ade yang duduk dalam mulut sampai la gigi korang tersusun
cam meja periksa..huhuhu..
yang aku belajar skarang nih. yang boley tanggal punyer..
@ nama jargonnyer.. upper removable appliance..
mende ni cuma boleh untuk betulkan
gigi bahagian dan bawah jugak..^^

dalam latihan aku
1.. ade buku teks nyer....
kite bending wayar ikut buku yang die bagi..




2.. die suruh kite buat model
pastu buat la.. clasp(dawai yang di gunakan untuk tolak gigi..)






3.. pastu dapatla signature technician..aku antara yang agak awal siap tau..haha. tapi byak lagi benda lain kene buat nih..huhuhuhu





ni klu braces yang boley tanggal tu klu dah siap..(gambo google)




p/s ..sape kate jadi dentist ni senang.. meh aku cabut gigi diorng tu.. buat dental clearance terus..
banyak tau bende nak buat..
tapi aku x bleh nak mengeluh..dah ini jalan yang aku nak..^^
fighting till the end!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template