Sunday, January 27, 2013

a dream just a dream..

salam..

mimpi.. hanya sebuah mimpi..
mimpi ibarat..sebuah mimpi..
zreettt!!!!(sambil menggelengkan kepala)
gee bangun2..

hmm..
harini aku nak ceritakan..
my actually dream..

hmmmmmmmmmmmmmmm.....

sebenaqnya..
aku punyai angan2 yang lain..
aku nak jadi benda lain sebenarnya..
ok.. today we will learn about..
MY DREAM..

aku ada banyak dream..
aku ada banyak angan2..


1. aku ni seorang yang suka travel..
aku jeles dengan orang yang boleh jalan jauh2..
orang yang boleh melancong..
pergi sana .. pergi sini..
tapi aku x boleh..
aku banyak kekangan..(money. time and etc..)
kalau boleh.. aku nak travel satu dunia..
backpacking..
bestnyer..


2.cita2 sebenar aku nak jadi cikgu sebenarnya..
tapi aku lawan..
aku xda bakat.. aku x pandai ajar org..
aku ni panas baran gak orangya..
karang x pasal2 ada murid masuk spital kene karate ngan aku..


3. aku sebenarnya..
suka duduk tempat yang tinggi..
aku suka pandang ke bawah..
kalau boleh aku nak rumah aku setinggi eiffel tower..
kalau aku ada duit yang banyak.. aku nak beli apartment..
seronoknya..^^


4. aku selalu berangan pandai main piano, violin..
nampak kool jer diorang main..
aku belajar sikit2..
tahu la jugak ape yng major, minor..
minat punya pasal..
tapi ini pon aku ada kekangan..masa terutamanya..


5. aku selalu berangan supaya aku pandai berenang..
kuak lentang ke.. kuak kupu2 ker..
haritu ada jugak aku belajar..
tapi x khatam..
setakat pandai terapung jer..
lepas tu.. kelas tu dah tutup.. wuarghh!!!
x dapat berkuak2 lagi..




6.dulu aku ada dream nak jadi novelist..
tapi berhenti separuh.. eh x suku.. eh 1/6 jalan..
sebab bila aku baca balik novel yang aku tulis tu..
aku rasa nak muntah..
loya..
kalau aku baca dah macam tu.. 
mungkin korang baca pengsan barangkali?
aku memang xde bakat.. huh..



7. aku suka tengok orang buat breakdance..
ala yang orang menari putar badan tulah..
macam biasa.. semua orang buat..
semua aku nak tiru..
tapi aku tahu.. aku x mampu..
itu realiti.. dan ini memang betul2 mimpi..
gee sedarla.
kang patah tengkuk kau tuh....



8. saya nak jadi doraemoon..
err.. boleh x?
sambil berkata..
"topi terbang!!!"

-gee-




9 comments:

  1. tapi mimpi bulih jadi kenyataan... kan? huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. tapi nak jadikan benda kenyataan tu yang susahnya..
    banyak halangan..kan2??

    ReplyDelete
  3. Bestnyer. Best kan bermimpi? epal pun suka mimpi :)
    Tapi yerla. Tak semua mimpi kita boleh capai. Huhuuu..

    Tapi takpe. Ada antara mimpi tu masih sempat dicapai kan?

    ReplyDelete
  4. memang best..sangat.. lagi2 part nak pergi melancong tu..
    Ya Allah.. kalau ada sugar mami(ops!!) ke..
    bagi duit bebanyak..

    saya dah travellama dah.. sume tempat saya nak pergi..
    fly baby fly!!

    ^^

    ReplyDelete
  5. byk persamaan yg no 1 & 2.no 3?hoho sy gayattttt ngee.sy nk poket ajaib dan pintu masa.sng nk travel je keluar ikut pintu masa,poket lak penuh dgn gadjet dan makanan wallaaa ^^

    ReplyDelete
  6. dulu frust sangat tak dapat jadik cikgu.buleh tanya epalejau camna rasa bila xdpt sama2 masuk maktab..tp skrg xheran pun xdapat jdik cikgu sbb pk ada sbb kenapa Allah xbgi rezeki jadik cikgu tp jadik lebrian :)

    ReplyDelete
  7. @||Sis aLeaSaRa||
    sama ke.. huhuhu..
    ngeee~~~

    betul2.. kalau jadi doraemon.. semua dream saya tercapai...
    best nyer!!

    ReplyDelete
  8. @stickynote..
    jadi lebrian pon best ape..
    cikgu pon pegang buku..
    lebrian pon pegang buku..
    sama kan2..^^

    ReplyDelete
  9. hoho nk kena cubit doraemon ni.lama x update entri.

    "nobita..moh cepat kite gunakan kipas terbang,x pun pintu masa...kena cr mn doraemon ni hlg ???

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template