Monday, January 21, 2013

KeliRu IdEntiTi.. oh mai...

salam...

nak cerita sikit..
tadi adik junior telefon aku bertanyakan masalah klinik beliau..
aku punya syok menerangkan apa yang patut..
ada dalam 15 minit la jugak cakap ngan dia nya kan..

sekali tu..
tetiba dia senyap..
.
..
...
....
.....

kak gee kenapa akak cakap kelantan tiba2 ni..
pandainya akak cakap!!
?

erkkkkkk.. 
aku menerangkan dia dengan loghat kelantan?
haah la kenapa aku kecek kelate dengan ore luar plak ni..
aku orang negeri kot..
adeh
lidah dah kelantan..
kalau dah hari2 dok kecek kelate ngan patient..
mane x jadi kelantan nya adik..oii...
patient pon konpius dan x percaya aku orang nogori..
cis!!!
MyEm0.Com
p/s: saya bangga boleh cakap banyak loghat..^^

8 comments:

  1. elehhhh... eksen...
    cuba cakap jawa... haaa... cuba...
    ankel terel ckp jawa...

    wakakakkakakaka

    ReplyDelete
  2. snifff2..
    ada bau2 kejelesan disitu..

    ReplyDelete
  3. masa study dulu amek bahasa jepun tau..so ada ujian speaking..lepas habis ja test tu lecturer tanya orang kelantan ke??sbb bunyik mcm kelantan cakap jepun ekeekkkekkee

    ReplyDelete
  4. hakahak.. camane tuh.. orang jepun speaking.. cer test dengar sikit..hahaha..

    ReplyDelete
  5. hahah uncle jonni x leh blah.owh slm perkenalan sggh sini sbb td bw nmpk byk gee GTG tgglkan komen kt n3 kwn2.

    akk pun pelik,bila duk ngan org kelate,lidah terbelit kecek kelate.bila dok borak ngn uncle,lidah laju ckp nogori.bila borak lak ngan apek kedai paper,tercakap cina.ayoyo apa identiti kite ni hehhe ^^

    ReplyDelete
  6. you are welcome kak..hihihi..

    hahaha..
    ni yang sesuai digunakan..
    masuk kandang kambing emmbeeekkk..
    masuk kandang harimau..aaaauuuummmm!!!
    kan2..^^

    ReplyDelete
  7. HAHAHA tererrrr! Epal penah gi kelantan dulu, pastu singgah kat CC. Nak balik tu, macik tu tanya, nak tubik? epal dok hah?????

    Skrg reti paham cakap ganu sikit2 pun sebab dok tengok video Ustaz Azhar Idrus hehehe. Kelate dok pahe lagi.

    ReplyDelete
  8. kak epal..
    kata dah lima tahun duduk sini..
    kalau dok kecek luar lagi.. x tahu la saya.. haha..
    bukan pandai sangat pon.. kadang kene tanya kawan2 kelate gak tolong translatekan.. hihihi..

    tubik?..
    hah .. itu adalah perkataan yang paling primitif saya dengar msa awal2 duduk sini..hihihi^^

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template