Tuesday, March 5, 2013

pengakhiran Doraemon yang x berapa berakhir..

salam..subuh..(sebab update waktu subuh..kiki)

nak cerita pasal doraemon ni..(duduk2.. jangan rebut2..)

sebenarnya cerita doraemon ni xde ending dia..sebab pencipta dia dah meninggal tahun 1996(kalau x silap..)
so ending dia jadi controversial..(fan dia yang buat..)
tapi ending yang paling aku suka yang ni la..^^

hmmm.. kali ni aku nak cerita macamana doraemon mengubah hidup nobita ni..

Ceritanya bermula..

satu hari nobita balik rumah dan masuk ke bilik beliau..
tiba2 dia melihat doraemon terbaring..
sangkanya beliau tidur..
nobita pon keluar bermain bersama geng besbol dia..
apabila beliau balik bermain..


doraemon masih lagi x bangun..
nobita semakin gelisah sambil menangis dia menghubungi dorami..

Dorami pon sampai.. dan membuat pemeriksaan medical untuk abangnya..

dorami: bateri doraemon dah habis..
nobita menarik nafas lega..

Nobita: oh cuma habis bateri?
lama Dorami mendiamkan diri..sebelum menyambung,

Dorami: sebenarnya setiap robot kucing ada bateri di telinganya, tetapi sebab doraemon sudah hilang jadi tiada bateri tinggal untuknya..dan jika bateri itu di tukar jadi memori doraemon mengenai awak akan hilang, dan doraemon akan menjadi robot yang baru..inginkah jika saya menukar baterinya?

nobita menutup matanya,
saat itu barulah nobita tahu yang doraemon sudah tiada..

Nobita: takpe la Dorami, terima kasih kerana datang.. awak boleh balik sekarang..
 Dorami hanya akur dan memeluk Nobita sebelum balik..
Nobita mengangkat Doraemon ke dalam Almari..

---masa berlalu--

(2010)
Nobita membesar..Dia bukan Nobita yang dulu lagi..
dan dia menjadi seorang scientist
Dia sudah matang dan berusaha bersungguh-sungguh, dia tidak bergantung kepada Doraemon lagi
Dia beritahu semua orang yang Doraemon telah kembali ke masa hadapan dan tidak akan kembali lagi..
 tahun ini adalah dimana Sizuka tertarik dengan Nobita yang sangat berubah dari 10 tahun lalu..


(2012)
mereka jatuh cinta dan berkahwin..


Di rumah Nobita membuat bilik studynya sebagai makmal..
dia melarang sesiapa sahaja masuk termasuk Sizuka..
satu hari dia memanggil Sizuka masuk,
Sizuka ternampak tubuh kaku Doraemon yang tidak bergerak walau seinci pon..(seperti tidur..)
Sizuka berasa hairan..

Nobita: tengok Sizuka-chan, saya nak sambungkan suis ke doraemon..

doreamon yang kaku membuka matanya perlahan-lahan..
suara doraemon yang dirindui oleh Nobita kedengaran..

Doraemon: Nobita-kun!! dah siap kerja sekolah ke belum??

p/s: sebenaqnya nobitalah pencipta Doraemon yang sebenar.. dia belajar bersungguh-sungguh nak hidupkan doraemon balik.. dan  end up menjadi pencipta doraemon..
interesting x??

time-slip ni kekadang membuatkan sesuatu yang tak logik boleh jadi logik..

kalau macam tu kejadian cekodok, mungkinkah orang dari masa hadapan datang ke masa dulu semata-mata nak ajar orang buat cekodok??
jadi siapakah pencipta cekodok sebenarnya?
HMMM MEMANG MISTERI..kikiki

sekadar hiburan ye^^
chill out!!

jadi detektip pon best jugak..
kan2..


-gee-

11 comments:

  1. slm si comellllllll hahaha tgh exam ye gd luck tau!!!


    serius!sjk akk bc blog sis br tau byk story ttg doraemon.tiap kali baca mesti akk akan "oooooooooooooo....hurmmmm.......oooooooo.."

    ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam sis alea..ke sis sara..
      terima kasih kak... doakan saya tau..kikiki..

      ha.. penuh "ilmu pengetahuan" kan2..
      blog saya sesuai untuk budak2 yang berumur 12 tahun kebawah sebenarnya.. kikiki..

      Delete
  2. kehkehkehkeh... peminat tegar doremon ler...

    keyword yg selalu ada kat blog ankel...

    "siapa pencipta mesin basuh"... hmmm... sapa eh... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kipas susah mati je ankel..kiki..

      mana saya tahu ankel.. kalau ankel tanye sape pencipta blog ni saya tahulah.. adeh..^^(sambil garu2 jari..)

      Delete
  3. yuhuuuuuu!!alea or sara dua2 nama sbnr so blh plh mn satu chewah yehaaa ^^

    owh doraemon ni mmg stiasa blogger google search...trskan usaha anda berkongsi info menarik ttg doraemon.mana tau one day entri anda dijadikan rujukan utk thesis student(perghhh rs komen ni dh mcm prof madya lah heiii)

    #akk pnh share entri ttg dmm kura2 x sgka topik simple tu dijadikan info utk thesis.siap student oversea mta akk buat satu lg entri yg lgkp ttg dmm kura2 tu alahai.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yiieeehhhaaaaa.. sis aleasara(sebut2 dua senang.. x pening kepala..kan2..)

      lepas ni saya nak cerita pasal gadget2 dia pulak..
      punyala besar harapan yang menggunung..
      kura2?.. nantii saya nak baca lah..^^

      p/s: dengan harapan peksa nanti keluar soalan pasal doraemon..wakakaka(jgn layan sis.. saya tengah mengalami kemurungan akibat periksa akan datang..^^kikiiki..)

      Delete
  4. Soalan bodoh... kamu hafal tak lagu doraeman? (haha)

    tengok ni... http://www.blogbeginsatforty.com/2013/03/march-5-2013.html


    (||Sis aLeaSaRa|| kenalkan blog ni..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      hafal2..
      kikii..
      jangan terkejut..
      saya hafal semua lirik dia..
      lagu2 lain pon saya tahu.. kekekeke..
      doraemon di hati..(ayat..)

      p/s:hahaha.. thanks singgah..

      sis alea.. awak ngumpat saya ye..kikiki^^

      Delete
  5. Cik Gee. Saya ada baca/nonton cerita pasal ending Doraemon ni kat Utube. Menangisnya saya masa nonton. Sedih oooooooo!

    Nak bayangkan Nobita tanpa Doraemon? Hmmm.. Oh tidak. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye cik Epal..
      saya ada tengok..
      sangat sedih..
      umur 20an pon boleh nangis kan..

      tapi nobita jadi orang berguna lepas tu kan..

      p/s: kawan saya gelakkan saya bila saya cakap saya nangis sebab doraemon x de..wuargghhh..diorang kejam.. awak je baik..sob..

      Delete
  6. Boleh share tak video tu huhy

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template