Sunday, March 3, 2013

Sabah..

salam..

saat semua menuding jari..

A: mereka disana salah..

B: tak si polan itu yang salah..

A: iye mereka x buat kerja.. lucut jawatan itu yang terbaik..

B: bukan si polan tu.. dia bersekongkol dengan penceroboh..

sabah: sigh~~~~

situasi di sana hanya orang sabah dan mereka yang berjuang bermati-matian sahaja yang tahu..
kenapa nak jadi hakim saat macam ni..
kenapa nak buka kedai siasatan saat macam ni..
selemah-lemah kita.. kalau x terdaya menjadi komando untuk mempertahankan daerah itu..
untuk meringan beban emosi saudara kita disana..
berdoalah..
kerana doa itu juga adalah senjata..

Al-Anfal ayat 45

wahai orang2 yang beriman! apabila kamu bertemu pasukan(musuh),
maka berteguh hatilah dan
sebutlah (nama) Allah banyak2 (berzikir dan berdoa) agar kamu beruntung 

p/s: doa itu juga adalah senjata orang mukmin..

-gee-

6 comments:

  1. erm sedih dtg tgk brta 7 org polis msia terkorban ditembak bertalu2 al-fatihah kpd mangsa :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sis..
      Ya Allah .. 9 orang dah la..

      Al Fatihah..
      semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang2 yang syahid..

      Delete
  2. YA Allah sedihnya..Alfatihah..semoga semua cepat berakhir dan tiada yg terkorban lagi Amin ~

    ReplyDelete
  3. al fatihah..

    semoga benda ini berakhirkan.. Ya Allah.. seram saya dengar..hmmm

    ReplyDelete
  4. InsyaALLAH, semua akan berakhir dengan kemenangan. Doakan para pejuang kita diberikan kerahmatan oleh-Nya. Diberikan kekuatan oleh-Nya. Diberikan petunjuk oleh-Nya.

    ALLAH itu ada. Percaya saja, Insya ALLAH.

    Terima kasih, Cik Gee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Sha Allah.. saya pun harap macam itu..
      Allah yang akan menyebelahi orang2 yang benar..kan..^^

      sama2 cik Epal.. semoga cik Epal sentiasa dalam perlindungan nya..Amin

      Delete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template