Monday, April 1, 2013

kisah sebuah cermin




1 day
selesai merawat patient..
biasalah prostho(gigi palsu)..
muka patient mesti putih sana..putih sini..(x termasuk ada yang berdakwat )
nak bagi cermin..(suruh bersihkan muka..)
-eh!!! pak cik cermin saya hilanglah..(malaun mana lah yang ambil..)
-x pe lah doktor.. tikus ambil tak..hihihi..
dan akhirnya..
terpaksalah pinjam cermin kawan..kikiki

2 day
patient yang sama..
sementara menunggu dr datang..
-OH!! doktor.. pak cik terlupalah..(sambil memandang dengan serius)
-terlupa apa pakcik?(kerut 2 kening sikit..)
-pak cik ingat nak beli cermin ke doktor..
errkk!!!
dalam hati..
(adeh pak cik.. pak cik datang pon saya cukup bersyukur dah)
aku mampu gelak jer..

3 day
aku lewat sikit..(ada kelas..)
pakcik tu datang sambil berdiri memandang meja aku..
dari jauh aku menyapa..(saya kan peramah orangnya..kiki)
-pak cik!! sampai dah?(dah pakcik dah ada kat situ.. dah sampai lah tu..tanya lagi)
-hah!! ni doktor.. cermin.. semale pergi pasar male .. teringat ke doktor..
(dalam hati.. argghh!!! saya ingat pak cik gurau..)
terima kasih pakcik.. cermin pakcik amat saya hargai..kikiki..^^

mirror2 in the world..
who are the most kind patient..
PAK CIK IBRAHIM!!!

p/s: pandai pakcik troll saya ye..kikiki..

-gee-


22 comments:

  1. wahhh..bestnye doktor gigi ni
    siap patient bg adiah lagi
    mihmihmih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh!!! sangat best..
      xde lah cik el..
      pakcik tu memang baik..
      hehehe..
      sangat baik..^^

      Delete
  2. wooo..cermin ajaib
    teringat kat pakcik tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mirror, mirror on the wall..
      kikiki..

      Delete
  3. Replies
    1. hi eita...
      sangat baik!!!
      serius saya terharu..

      Delete
  4. slm hahaha terbaiklah pakcik Ibrahim tu.suka kalau dpt patient yg mcm tu,kan,nsb baik dia memahami,kalau kena dgn patient yg cenggih...nk mrh je tau..cam ner?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sis aleasara!!!
      sangat baik..
      siap bagi buah salak kat saya tadi..(kelantan kan banyak buah salak..^^)

      sangat memahami..siap cakap dekat saya lagi..dr kan susah nak keluar..study je..huhuhu..sob2.. sangat terharu!!!

      nasib baik x dapat lagilah patient macam tu..fuh~~^^

      Delete
    2. wah salak lama betul tak makan!owh setujulah dgn sticky note pakcik tu nak ayat gee utk jadi menantu dia..ke bini no 2 dia haikkkk lariiiiii!

      Delete
    3. tungguuu..!!!!!!(sambil membawa pedang samurai..)

      Delete
  5. ehem dia nk bekenan kat gee nk buat menantu kot neh haahhhaha..ok main2 jer..tp klu betul nak tak?heeehehehhehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh eh.. cik nota ni..hahaha..
      takde makna nye..hahaha
      amboi mandai2 jer buat tanggapan..
      dia memang baik lah..

      p/s:x kot..hihihi.. sebab..nge~~~

      Delete
  6. wahhh...seronok dpt patient mcm nikn?...msti smpai bila2 tgk je cermin..tringat pakcik ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan2.. saya selalu jer pandang cermin..time stress je.. saya pandang..huahua..mengingatkan ada lagi patient yang baik macam pak cik ibrahim..^^

      Delete
  7. Hai i ada jual pre-loved dress and top murah2. pls visit http://tradeortreat-trades.blogspot.com/2013/04/wardrobe-clearance.html and nnt i akan tmbh tribal top jgk. email me @ azweenmarzuki@yahoo.com if interested :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye..^^

      inshaa allah.. nanti saya check out.. ye..^^

      Delete
  8. bertuah badan ..dapat pakcik cermin...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. alhamdulillah bunda..^^
      rezeki jangan di tolak..^^

      Delete
  9. fewiiiitttt ;) dr. G ada peminut larh :P hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. uish.. peminatlah sangatnye.. awak..hahaha.. geli ketiak dengar..hahaha..

      Delete
  10. besh nyer dapek pesakit cenggitu :)

    ReplyDelete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template