Saturday, May 11, 2013

lidah itu..

salam..

sekadar nak remind diri saya..^^


bahayanya lidah..
memusnahkan negara..
bahayanya lidah..
menghancurkan keluarga bahagia..
bahayanya lidah..
memutuskan ikatan mesra..
bahayanya lidah..
neraka menanti kita..

Ya Allah..
jauhkan lah hamba mu ini dari ancaman dan kekejaman lidah..
bantulah hambamu ini memelihara lidahnya..
amin..


-gee-

18 comments:

  1. aamiin
    peliharalah lidah
    aah..bahaya klo kita mengeluarkn kata2 yg menyakitkan hati org lain..sampai bila2 pun dia akan ingat

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul..
      saya pernah terbuat macam tu.. dan saya rasa sangtlah bersalah..
      dan orang tu.. mengingatkan saya..
      saya memang x sedar kak yumida..
      Ya Allah.. rasa teruk sangat..diri saya ni.. saya x nak buat camtu..
      Ya Allah.. mampu mengucap jer..
      teruknye saya..

      Delete
  2. salam gee.....puas gigit lidah ni mmg tak bertulang.kalaulah bertulang mau tergeliat lidah semua org yg lepak kat kedai kopi yg duk riuh lagi ttg pru he3...dan jenuhlah gee sbb ramai patient lidah terselit kat gigi hahahahahaha ^^

    lidah lebih tajam dari mata pena.sbb lidah ramai terhumban ke neraka...smga kdtgn rejab ni sama2 muhasabah diri,perbaiki sgla amalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak lea..
      haha.. ade pulak kesitunye..
      xde lagi saya jumpa patient datang sebab tergeliaat lidah..
      haha.. luculah kak lea ni..

      ye betul kak lea..
      saya kadang2 takut dengan lidah saya.. saya kadang2 x sedar.. lidah ni boleh melukakan hati orang..
      saya cukup takut kalau org tu marah saya..
      nasib baik lah orang tu mengingatkan saya..
      saya bersyukur..
      saya takut jumpa org yang pendam perasaan..
      saya x nak orang benci dengaan saya..
      terima kasih kak lea.. semogaa kita boleh muhasabah sama2..^^

      Delete
  3. hai gee... mmg kena jg lidah..jgn sampai terbelit lidah..kang tergigit lidah..lidah tak bertulang...kang tak pasal lidang bercabang...haih..kena jg lidah sungguh2 nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai kak izan..^^
      sangat2lah kena jaga..
      kerana lidah badan binasa..
      kadang2 kita pon x sedar ape yang kita ucapkan menyakitkan hati orang lain..kan..
      ^^

      Delete
  4. lidah tajam macam pedang..

    sekali kuar ayat power...berbisa hati...



    roti sekeping..nak cicoh dengan bubur kacang...
    hahahhahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 pedang pon kalah kak..
      boleh trauma dengar ayat power tukan..

      wuhuuu.. ade bubur tacang.. nak cikit..nyum22~~^^

      Delete
  5. Replies
    1. wow!!!
      itulah istilah ang tepat sekali..^^

      Delete
  6. InshaaAllah..sama2 kita mngingatkan sesama kita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaAllah k'imi..^^
      semoga kita pon selalulah beringat..^^

      Delete
  7. marahkan org lain tapi terlepas dekat org lain..lepas tu nyesal tak sudah..tak nak buat dah gitu insyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. uish yang ni agak baahaya cik nota melekit.. kesian ke orang yang x bersalah tu.. lain kali ketuk jer kepala orang yang cari paasal tu..huehue..
      jangan buat lagi tau..janji..^^

      Delete
  8. lidah itu tajam.. lebih tajam dri pedang... huk3.. kalau nak berkata2 kena fikir byk kali :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye.. nak cakap memang kena hati2.. apetah lagi menaip..wuish..saya takot!!!
      terima kasih mengingatkan..^^

      Delete
  9. yg suka mengata org tu..potong lidah,buat sup haha..baru tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wuish!!
      ganas molek kak kamsiah kita..
      kita bakor kak kamsiah.. bako2!!!^^

      Delete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template