Wednesday, May 1, 2013

mak cik cleaner sambilan..

salam semua..^^

hari ni saya ishtiharkan diri..

saya menjadi cleaner sambilan dekat klinik saya..yeay!!!

saya dan Y kat clinic menggayakan "kaki" masing2 yang awesome..sampai malu lantai tu..
nampak x?
mereka dah blushing..^^

kenapakah hal seperti ini terjadi?

ya..
kain baju ini sudah lama saya pakai..
baju ini adalah pemberian mak sedara saya..
hampir 90% baju kurung saya orang kasi..
pakaian mereka semasa zaman muda remaja..
say pula jenis yang suka menerima..
jadi kebanyakan baju saya..
adalah bukan saiz saya..

kemudian getah dipinggangnya pula semakin terik dah kurang sesuai digunakan..
lagi2..kebesaran badan saya sentiasa berubah-berubah..
(tapi sekarang dah maintain..weee~~~)
percayalah..baju ini saya dapat semenjak saya tingkatan satu..
hahahaha..dasyat x? boleh pakai sampai sekarang..hahaha..

jadi.. hal2 seperti ini menyebabkan 
kain yang longgar..walaupon dah lipat ala2 kain pelikat dah..
saya sudah menjahit bahagian pinggangnya beberapa kali..
masih lagi ia melunjur ibarat gaun pengantin..
saya seronok membantu mak cik cleaner membersihkan lantai2 di klinik..hahaha..
(okay saya tipu)
kadang.. tersepit2 kain ni kat kerusi yang beroda..huhu

p/s: saya biasa beli baju kurung waktu raya jer..wahahaha..
jimat x!!!
jimat sangaddd~~!!!

tapi saya memang suka baju yang lama2 ni kat klinik..
kalau saya pakai baju raya saya.. 
melilap lilap pulak..
sakit mata pak cik cermin tengok..weee~~~

kalau solat.. kot kain camni.. jangan pakai ye..
ketuk kepala tu..kalau pakai jugak..^^

-gee-





33 comments:

  1. salam pagi gee...hahahaha bersinar2 lantai tu....bangga betul ia ngeee...

    yelah kdg2 kain labuh benor nak2 lagi jns kain licin,melorot je wpun dh adjust byk kali.hohohoho jgn pakai yg lip lap kang runtuh klinik tu sbb ramai patient dok serbu nk meminang he3...

    pnh juga kt ofce kain tersepit kt roda kerusi cehhh.dahlah blkg kak lea budak akauntan yg bertuah tu..ckp suka dia menyakat...

    samalah jugak beli kurung time nk raya atau terpaksa beli sbb sedara nk kawin.pakat nak ada warna tema ^

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam pagi kak lea..weee~~~ jimat tenaga mak cik cleaner sebab ade orang macam saya ni..yeay!!!
      wau... meletop sangat tu kak lea..xdelah semua nak meminang hah..
      hahaha.. xdelah masa raya biasanya kak liza yang pilihkan baju..(nampak x..sape control tu..^^)
      tu yang berliplap2..
      tapi santek..pandai kak liza pilih..weeee~~~

      haah..selalu tersepit.. lagi2 saya selalu kena duduk ngan bangun.. nasib baik x tercabut kain tu..hahaha.
      pernah sekali dr saya terpijak kain..tu..nasib baik saya x jatuh..adeh..bahaya betull..
      takpe kak lea.. dia nak gurau2 kot..haha..lucuu~~

      ye ke? meh sep!!!! kalau saya beli baju sendiri..saya suka beli jubah dengan blous..baju kurung biasa kak liza yang pilih..yeay!!

      Delete
  2. wah...baju dri tingkatan satu still boleh pakai..hebak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... hebatkan2..kan2.. cepat ucap tahniah..^^

      Delete
  3. salam gee huhu.blh tak try klik menu bar kak lea yg' gerobok lis't tu...function tak..jump tak pergi page tu...td tya sis mia liana dia kata ok je.kak lea tgk kt laptop sdri x blh..misteri betullah menci menci arghhh...

    kalau kak lea drag ltk plg bwh sekali bhgn layout ok je jumped...tapi ltk bwh header kak lea tak blh klik..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. function jer kak lea.. saya dah try dah..wah comel dah blog die..hihihi..
      memang ok jer..memang jump pon pergi page tu..^^

      Delete
    2. owh tq2 gee!!!erm esoklah sumbat balik apa patut kt bloglist tu x larat dh mekap blog ngee.good night yunk muahmuah ^^

      Delete
    3. hehe.. no problem kak lea..
      amboi gigih betul ni nak upgrade blog.hehe..
      selamat berjaya..^^

      Delete
  4. agak2 hari ni cuti tak makcik cleaner sambiln tu.
    Selamat hari buruh dari tirana aduka.salam kenal

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      yea.. die bercuti hari ni..penat katenye..
      selamat hari buruh..salam kenal..otw ke blog tirana aduka..^^

      Delete
  5. Replies
    1. selamat pagi dan happy holiday juge bunda..yeay!!!

      Delete
  6. terima kasih sudi folow ta.
    Ta pun ke 73 kat sini.
    Terima kasih sekali lagi.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih tau Gee sudi lapangkan masa kt tempat tirana aduka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. eh.. cepatnye dah follow balik..yeay!! ade kawan baru.. no hal punyelah..
      selamat berkenalan..^^

      Delete
  8. hebat tu bju form 1 bleh pkai lagi..tersepit celah roda kerusi bahaya tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. kak cappu..
      ini sebabnye.. masa dulu..baju ni lagi meleret-leret..selekeh jer dulu..dok pakai baju besar..hahaha..

      p/s: sayang nak buang baju dedulu..kan2..^^

      Delete
  9. tak ingat dah camna rupa baju tingkatan satu hahaha..bawak2 la pergi potong sket kain tu. mmg bagus niat tolong akak cleaner tapi takut tersadung jatuh depan jejaka impian ke camner ??? eh imaginasi drama sesat sampai sini plak kehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. itu lah.. saya ni peliksikit..kekadang rasa kenapalah suka sangat pakai baju lame22.. mungkin dah selesa sangat..hahaha..
      amboi.. main tersadung-sadung..
      eh.. xpelah..boleh main blushing2..dengan die...kan222^^ yeay!!!

      Delete
  10. wah...semangat!
    lap sampai berkilat erk
    untungnye bj asyik longgar..meh sikit tambah lemak..haha..ade org iri hati tuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. tiada yang lebih semangat dari saya yang suka suki membantu ni..^^
      lemak??tak mau!!!!1 larikkk!!!
      iri hati..jangan !!^^

      Delete
  11. meh jadi cleaner kat umah akak...
    hahahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. boleh ke? nak gaji 5 angka boleh,\?weeeee!!!!!

      Delete
  12. heehe.. cleaner smntra un xpe.. cleaner kan keje mulia gax.. hehehe.. menjaga kebersihan xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sis aisya..
      terima kasih sudi singgah..^^
      yeay.. nanti saya pergi blog awak ye...

      dan menghargai jase2 mak cik cleaner adalah pekerjaan mulia..kan..^^
      yeay!!

      Delete
  13. Salam gee :)

    Gee pasang lagu doraemon kan?hahaha, lama skit dgr baru pasan :D

    Time sekolah dulu, samala mcm gee, dapat baju dari org. Kita pulak jenis taktau menolak, terima je lah. Time raya pun dapat kain, kuarga angkat bagi..

    Bila umur dah masuk 20, takda dah suma tu, dah reti buat pilihan sndiri ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sis lana..
      selamat berkenalan..hihi..
      haah..saya paasang lagu doremon...best x..weee~~~

      yeay!! ade orang sama!! meh sep!!
      kan2.. sronok dapat baju orang..rasa macam dapat baju baru pulak..hehehe..
      wah saya pon pernah dapat masa sekolah rendah..jiran yang kasi..yeay!!

      haha.. bila umur dah 20..tahn..saya dapat lagi sebenarnya..hehehe..baik hati mereka..wakakaka..~~

      nanti saya ke blog awak yer..^^

      Delete
  14. wooo~~~doktor ke rupanya..=P

    5 personaliti seorang bapa

    http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/5-personaliti-seorang-bapa.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam cik kamill..
      eh belum lagi.. masih seorang pelajar pergigian..yang tawaduk menuntut ilmu..yeay!!^^

      Delete
  15. Assalam, bunda sakit gigi jugak ni doc..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bunda.. alah sian ke bunda..
      pergilah jumpa dr gigi.. InshaAllah.. pulih segera..^^

      Delete
  16. eheheh!!k'imi igtkan apela..kot2 buat part time job,eheheh!!!dulu2 pernah kena sindir jd cleaner jgk klau suka pakai kain labuh,eheheh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      yeay!!
      k' imi kenaa tipu..:p

      saya x kena sindir pon.. tapi kain saya kena pijak, nak tersembam jatuh saya haritu..hahaha..adeh.. malu~~
      pasni taubat.. nak pakai baju lain jer..^^

      Delete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template