Tuesday, March 15, 2016

InTrOdUcInG..... EnCiK AyMaN QuShAYyI



Haiiii..
nama saya Ayman..
ini kisah kami sekeluargaaaaa..
betul..betul..betul...
(sila baca nada intro upin ipin..ahaksss)

Mula2 saya nak menceritakan tentang perihal kelahiran saya..
saya menginap didalam perut ummi saya bermula awal bulan 11 tahun 2014..
masa itu ummi saya dok kalut pindah rumah
abah dapat bertukar kerja dari gua musang ke kuala lumpur 
dan ummi dipindahkan ke raub
mereka tidak sedar saya dah ada bersama-sama mereka

Pada hari pertama abah terpaksa meninggalkan ummi untuk bekerja di kuala lumpur
saya bawakan berita gembira kepada mereka..
ummi, 
saya ada temankan ummi, 
ummi x keseorangan..
ummi sangat suka, gembira sampai rasa nak loncat2 hendaknya..
(okay ini tipu..)

Sewaktu saya dalam kandungan,
saya x memberi ummi banyak masalah
alhamdulillah..
ummi hanya alami alahan 2 minggu 

Tetapi pada satu hari,
1 ramadhan pada tahun lepas
dan pada masa itu, usia saya didalam kandungan baru mencapai 34 minggu
saya dah tak tahan nak keluar
air ketuban ummi bocor,
ummi dan saya masuk hospital
doktor disana cuba untuk menahan saya dari keluar..
pada 3 ramadhan saya tidak bergerak dalam perut,
disaat itu, ummi terus dimasukkan ke dewan bedah untuk menyelamatkan saya,
(pada pagi itu ummi belum sempat mandi dan baru sahaja menelan sepinggan mee goreng..muahahaha)

Ummi,
maafkan Ayman.. Ayman nak raya sama2.. ^^
disebabkan Ayman, ummi kena ganti puasa selama 30 hari..^^
kesian abah duk kalut kehulu kehilir masa ummi kat hospital..
abah yang hari2 jenguk Ayman dekat NICU selama setengah bulan..

p/s: Ayman, lain kali jangan but camni lagi tau.. naik luruh jantung ummi bila doktor cakap awak dah lemas, ummi gigit2 awak nanti.. sila membesar bagaikan juara tau!!^^



masa ni ayman baru 1.9kg, dalam inkubator


Ayman dah 8 bulan.. hureyyy!!
hai semua, sayalah Ayman..
anak ummi dan abah..^^

kbye

-gee-

10 comments:

  1. alhamdulillah, wah baby ramadhan ler ni ye...

    syukur Alah permudahkan sgla ursn gee dan suami sewaktu menerima zuriat yg...eh...comelnya ayman ni..meh nk cubit skt ^*

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. ingatkan nak letak nama ramadhan, tapi abah dia taknak.. hahaha

      alhmdulillah kak lea..mujur xde ape2.. aipp!! nak cubit.. mari jumpa kita ..^^

      Delete
  2. Wah! Ayman ni bakan ramai peminat rahsia ni kat sekolah nanti!

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..tahniah gee....

    bahaya betol aiman ni..suke sangat kasi ummi suprise kan...hahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. time kasih kak eita..

      tulah.. rasa nak gigit2 je dia tu..huhhh.. ^^

      Delete
  4. wahhhh...tahniah kak gee..eeyyyy..comeyyynyaaaa ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai azhhh... tq2..long time no newss.. hahaha

      Delete
  5. Rasa mcm tragis pulak membaca kisah Ayman ni Gee.....
    Alhamdulilah awak dah semangat pun sekarang..... comel pulak tu rasa nak geget geget je pipi tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhukk..itu lah.. rasa masih dalam trauma lagi nak mengandung.. takut hilang anak..

      si kuat makan ni kak okje..^^

      Delete

mesin berkata-kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

~KeNaNgAN~hARaPaN~ImPiAn~MaSa HaDaPaN~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template